Sådan opsætter du beboerhenvendelser
I uHabi kan man som lejer/beboer oprette en beboerhenvendelse, som lander i iOpgave. For at dette virker er der noget opsætning som skal være lavet i iOpgave, samt uHabi.
Denne vejledning har til formål at vejlede dig, som administrator, i hvordan i gør, både i https://admin.lm360.dk og https://iopgave.dk Man logger blot på med sine Unik bruger oplysninger, og sit domæne.
Krav for at få adgang til iOpgave og uHabi
- Man skal have opsat iOpgave, og fået undervisning i brugen heraf, inden man kan implementere iOpgave i uHabi.
- Man skal have modtaget undervisning i uHabim for at kunne få integreret iOpgave til uHabi.
Kriterier som admin.lm360 bruger
For at kunne lave opsætning af uHabi, skal man have en brugerlicens til admin.lm360.dk.
Licensen skal være en af følgende
- Webportal
- uHabi Administrator
I https://omnidesk.dk under menuen “brugere” kan man se hvilke licenser man har adgang til. Dette er dog oftest opsat i forbindelse med Implementering af uHabi. Kontakt support-app@unik.dk ved spørgsmål, eller hvis du har brug for hjælp til opsætning af flere brugere og licenser.
Kriterier som iOpgave bruger
For at kunne opsætte iOpgave, skal man have en brugerlicens til https://iOpgave.dk.
Licensen skal være følgende:
- Administrativ Licens
I https://omnidesk.dk under menuen “brugere” kan man se hvilke licenser man har adgang til. Dette er dog oftest opsat i forbindelse med Implementering af uHabi. Kontakt support-app@unik.dk ved spørgsmål, eller hvis du har brug for hjælp til opsætning af flere brugere og licenser.
Opsætning af beboerhenvendelser i admin.lm360
I https://admin.lm360.dk skal “Beboerhenvendelser” være slået til under “ejendomsopsætningen”
Ejendommen skal også være “uHabi Aktiv”
Under selvbetjening, skal “beboerhenvendelser” være opsat under formularer
Opsætning af iOpgave
Der skal være opsat funktionsansvarlige på opgavetyperne for at henvendelserne kan oprettes i uHabi, og de kommer over i Opgave.
Funktionsansvarlige
Start med at tjekke om der er opsat funktionsansvarlige på ejendommene.
Hvis der mangler opsætning på nogle ejendomme, gøres dette under “+opret funktionsansvarlig"
Den funktions ansvarlige skal have en licens i omnidesk, for at den kommer frem i iOpgave.
Opgavetyper
For at en beboer kan oprette en opgave skal I oprette Opgave typer, som de så ville kunne vælge når de vil lave en beboer henvendelse.
Husk at oprette opgave typer ud fra hvordan I ønsker at modtage det i iOpgave, og skriv en sigende tekst, og vejledning som lejeren kan forholde sig til. F.eks. ”Husk at oplyse fabrikant og serienummer på den pågældende hårde hvidevare.”
Funktionsansvarlig skal være påført opgavetypen, ellers vises den ikke i uHabi
Vigtigt at der er flueben i web.
Opgavetypen skal ligeledes være tilknyttet en eller flere ejendomme
Når opgaven vises i Uhabi, viser den også teksten fra opgavetypen hvis der står noget i dette felt på opgavetypen:
Brug for hjælp
Har du brug for hjælp, kan du oprette en sag via kundeportalen, eller ved at sende en mail til support-app@unik.dk