Sådan opsættes fildrev på uHabi
På uHabi har bestyrelsen adgang til et digitalt fildrev, som kan samle bestyrelsens dokumenter. Fildrevet på uHabi er privat og sikkert, og hermed undgår bestyrelsen at have fysiske mapper, der skal overdrages og gemmes mellem bestyrelser. Bestyrelsen har mulighed for at danne sin egen mappestruktur med mapper og undermapper, så dokumenterne kan gemmes de rigtige steder.
Opsætning
Unik Bolig
Der kræves ingen opsætning i Unik Bolig.
Admin.lm360.dk
I admin.lm360 skal ejendommen være "uHabi Aktiv" under ”Ejendomsopsætning”. Derudover skal ”Fildrev” været slået til.
Vejledning til brug af Fildrev
Denne vejledning ligger tilgængeligt for bestyrelserne i en særskilt artikel.
Når en bestyrelse logger på uHabi, har de adgang til menupunktet Fildrev. Her kan de tilføje filer og lave deres egen mappestruktur med mapper og undermapper.
Opret ny mappe
For at oprette en mappe, trykker man på + Ny mappe.
Navngiv og klik Opret mappe.
Så er mappen nu oprettet, og den fremgår på listen:
Når du er i mappen, kan du tilføje filer eller oprette undermapper ved at klikke på knapperne + Opret fil eller + Opret mappe.
Tilføj fil
Når du trykker på + Tilføj fil, åbner din stifinder. Vælg det dokument, du vil tilføje. Her ses et dokument, som jeg oploadede:

For at åbne dokumentet fra uHabi, klikker du på filen.
Ude til højre har du tre prikker, her har du en række ekstra muligheder som fx at slette filen.

- Omdøb: giv dokumentet et nyt navn.
- Download fil: download filen til din pc.
- Slet: slet filen i mappen.
- Kopier til: kopier filen til en anden mappe på fildrevet i uHabi.
- Flyt til: flyt filen fra en mappe til en anden på fildrevet.
Søgefunktion
I Fildrevet er der en søgefunktion, så man har en mulighed for at søge efter et dokument. Man skriver det, man ønsker at søge efter, så finder den alle de dokumenter med det navn:

