Sådan opretter du nyheder som bestyrelsesmedlem

uHabi - Servicemeddelelser

uHabi -Nyheder 

Nyheder er en “opslagstavle”, hvor man kan slå en nyhed op til sine beboere - hvor beboeren også modtager en mail. 

Nyheder skal bruges til generelle nyheder som gælder alle beboere i en ejendom, selskab eller afdeling.  Hvorimod at Servicemeddelelser er til mere korte meddelelser, og sendes ud til den enkelte beboer. Det er vigtigt at i har en internt proces for om den information I ønsker at sende ud, skal sendes ud på enkelte beboere, eller om det er en generel nyhed som er gældende for hele jeres forening/ejendom.  

Eksempel  på en nyhed kan f.eks. være: 

  1. uHabi - Vores nye beboer Univers
  2.  Nyt fremskridt i ejendommens haveprojekt
  3. Gode råd til at komme billigere igennem vinteren
  4.  5 råd til god el-laderskik i vores forening

 

Log In i uHabi

Log ind på uHabi med din uHabi-bruger. 

uHabi Login HER 

Et billede, der indeholder tøj, Ansigt, person, tekst
    Automatisk genereret beskrivelse

 

Sådan finder du nyheder i uHabi

Når du er logget ind i uHabi, starter du på siden “Min oversigt”. Herfra kan du lave en “hurtig oprettelse af nyheder”, vises herunder under punkt 1. 

Punkt 2. viser hvor du kan tilgå menupunktet Nyheder. Herunder kan man se alle tidligere nyheder, og oprette nye nyheder. 

I denne vejledning tages der udgangspunkt i menupunkt “nyheder” som er vist som nr. 2 herover. 

 

Nyheder

Når man gå ind på menupunktet “Nyheder”, kan du se tidligere oprettet nyheder(B på nedenstående billede), og også oprette en ny Nyhed (A på nedenstående billede)

Du kan også søge i “søgefeltet” og filtrere efter Tags. 

Tags er kun hvis man ved oprettelse påfører nogle tags, og man kan også betegne tags, som søgeord/kategorier.

 

Sådan udsender du en nyhed

Tryk på “ + Opret Nyhed” (A)

 

Når man vil oprette en nyhed er der nogle forskellige begreber man skal være opmærksomme på. 

  1. Hvis der vises en rød stjerne ud fra et felt, betyder det, at feltet skal være udfyldt. Er der ikke en stjerne er det valgfrit at udfylde feltet. 
  2. Under de forskellige tekstbokse, vises et lille tal (0/255) Hvilket viser hvor mange tegn der max kan skrives i den pågældende tekstboks. 
  3. “+ tilføj engelsk oversættelse” betyder at man kan vælge at lave en nyhed som skrives på Engelsk. Dette kan man fordel bruges hvis i har udenlandske beboere i den pågældende Afdeling/ejendom. 
  4. Bilag - Det er muligt at vedhæfte bilag til Nyheder. Det kunne f.eks. være et pdf dokument, med mere information om emnet.

Nu er du bekendt med nogle af de første begreber. 

Det næste du kan se er at der er 4 tekstbokse, hvoraf 2 skal udfyldes (rød stjerne), og 2 er valgfrie. 

  1. Titel: Titlen på din nyhed, er blikfang, og overskrift på hvad din nyhed handler om.
  2. Underoverskrift - Kan bruges til f.eks. at gøre blikfanget mere spændende. f.eks. Læs om vores fantastiske nye “fejemaskine”. 
  3. Resume: Bruges til at lave et uddrag af “indholdet”. Lige som når man søger noget på google, og der altid kommer en smule tekst på det man har søgt på" 
  4. Indhold: Her skrives hele nyheden. Man kan bruge, fed skrift, kursiv og understreget skrift. Man kan vælge størrelse, farve, punktform, vedhæfte links, billeder og video. 

 

Eksempel på udfyldt nyhed: 

 

Når man har skrevet sit Indhold, skal man tage stilling til 

  1. Bilag kan vedhæftes
  2. Billede - Påfør altid et billede, da dette er blikfang, og mere spændende.
  3. Tags - Påfør Tags hvis der foreligger nogen, hvor det giver mening at denne nyhed hører under. 
  4. Udgivelse
    1. Udgivelsesdato - dato og tidspunkt for udgivelse, kan bestemmes her. Man kan også blot vælg “udgiv nu”
    2. udløbsdato - hvis nyheden er tidsbegrænset og ikke længere skal vises i uHabi, påføres en udløbsdato. Påfører man ikke en dato, så bliver nyheden liggende i uHabi, eller indtil der er nogen som manuelt sletter den. 
    3. Synlig for
    4. Fastgjort - betyder at man kan fastgøre en nyhed til toppen af nyheder og på forsiden. der kan kun være 1 fastgjort nyhed ad gangen. 

Nederst kan man se hvor mange beboere som vil modtage nyheden som e-mail. Dette sker ud fra hvor mange af beboerne som har deres mail registreret i Unik Bolig/uHabi. Hvis der står 42 ud af 82 beboere, skyldes det at der på 40 beboere ikke er registreret mail adresse. Det kan f.eks. være at der er 2 lejere på lejemålet, men i kun har mail på den ene. 

Opret Nyhed. 

Nyheden vises nu under Alle nyheder. Havde vi valgt den skulle være fastgjort, havde den ligget under “Fremhævede nyheder”