Sådan bruger du servicemeddelelser som bestyrelsesmedlem

uHabi - Servicemeddelelser

Servicemeddelelser i uHabi er beregnet til at man som bestyrelse og/eller administration kan udsende servicemeddelelser til beboere – en form for ”her og nu besked”. Servicemeddelelser er ikke det samme som Nyheder, som er et særskilt menupunkt. 

Servicemeddelelser skal bruges til at udsende information som fx ”Vandet er lukket i morgen imellem 10 og 12” Eller ”Pas på parkeringspladsen her til morgen, de har desværre ikke fået saltet endnu”. Det er jer som administrator/bestyrelse som sammen skal lave nogle retningslinjer for, hvordan i ønsker at servicemeddelelser skal bruges internt hos jer. På Servicemeddelelser kan man ikke medsende vedhæftet filer. 

En ”Nyhed” i uHabi er mere generel information – og skal forstås som en form for opslagstavle.  En nyhed slås op på min oversigt, og under menupunktet Nyheder, og kan ikke sendes som en sms. Men man kan vedhæfte et dokument i en nyhed. 

 

Log In i uHabi

Log ind på uHabi med din uHabi-bruger. 

uHabi Login HER 

Et billede, der indeholder tøj, Ansigt, person, tekst

Automatisk genereret beskrivelse

 

 

Sådan finder du servicemeddelelser i uHabi

min oversigt (1) kan du vælge knappen Ny servicemeddelelse eller du kan fra menupunktet Servicemeddelelser (2) oprette en ny servicemeddelelse, se hvad der er planlagt eller se tidligere oprettet og udsendte servicemeddelelser.

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, software, Webside

Automatisk genereret beskrivelse

 

Jeg bruger menupunktet (2) i denne vejledning

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, software, Webside

Automatisk genereret beskrivelse

  1. På denne knap trykker man hvis man vil udsende en ny servicemeddelelse.
  2. På denne oversigt får du vist hvad der er opslået og planlagt til udsendelse.
  3. På denne oversigt får du vist kladder.
  4. På denne oversigt får du vist igangværende servicemeddelelser.
  5. På denne oversigt får du vist arkiverede servicemeddelelser (servicemeddelelser som er udsend og udløbet.

Sådan udsender du en servicemeddelelse

Start med at trykke på +Ny servicemeddelelse

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, software, Computerikon

Automatisk genereret beskrivelse

 

Skærmbilledet viser nu en tom servicemeddelelse. 

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, software, Webside

Automatisk genereret beskrivelse

  1. Skriv en sigende og kort beskrivelse i emnefeltet
  2. Skriv din servicemeddelelse i dette felt. Dette felt er sådan det vil se ud, når beboeren modtager servicemeddelelsen som e-mail. 
  3. Du kan tage stilling til om servicemeddelelsen skal sendes som 
    1. Push vi uHabi App
    2. E-mail
    3. SMS
  4. Sætter man flueben i “send til en platform i rækkefølge” Så betyder det:

Hvis lejeren har uHabi App så sendes der en push notifikation, Hvis lejeren ikke har uHabi App, så tjekker den om der findes en e-mail til beboeren, og så sendes der en mail. Har beboeren ikke en mail, så sendes der en SMS hvis beboeren har telefonnummer i uHabi. Bemærk der kun udsendes SMS, hvis i har modulet slået til som bestyrelsesmedlem. (Dette besluttes internt hos administrationsselskabet i samarbejde med jer som bestyrelse, da der er omkostninger forbundet med udsendelse af sms)

Et billede, der indeholder tekst, skærmbillede, Font/skrifttype, linje/række

Automatisk genereret beskrivelse

 

 

Et billede, der indeholder tekst, linje/række, Font/skrifttype, skærmbillede

Automatisk genereret beskrivelse

  1. Her skriver man en kort besked, som sendes som push besked, eller som sms.
    1. Hvis ikke du har menupunktet SMS, behøver du ikke tænke over længden på beskeden. Dog er det også en god ide at holde push beskeder korte.
  2. Hvis man trykker på denne, så prikken står til højre, har du aktiveret at beskeden er vigtig. Det betyder at den vil udsendes som vigtig mail. 
  3. "Udløber efter”, udfyldes, så beskeden ikke længere kan ses af beboeren i uHabi under ”Servicemeddelelser” i toppen af siden til højre.

Et billede, der indeholder skærmbillede, Rektangel, design

Automatisk genereret beskrivelse

  1.  “Udgiv nu” vælges til hvis servicemeddelelsen skal sendes ud med det samme, hvis den skal planlægges til at sendes om f.eks. 2 dage vælger med  “udgiv nu fra” og man vælger derfor en dato og et klokkeslæt i stedet for. “+ Tilføj dato”, bruges hvis den skal sendes ud flere gange. f.eks. i morgen, og igen på søndag. 

Tryk næste 

 

Vælg Modtagere

Du skal nu vælge hvilke beboere som skal modtage denne servicemeddelelse. 

Det gør man ved at sætte flueben ud fra de enkelte lejemålsnumre. 

Tryk næste

 

Opsummering

  1. Her kan man se hvad forsendelsen af sms koster i alt. 
  2. Her kan man se hvordan servicemeddelelsen sendes ud til de 2 pågældende lejemål. 
    1.  Push 
      1. Grønt flueben betyder at beboeren har downloadet og aktivt været inde i uHabi Appen 
      2. Rødt kryds, betyder at beboeren ikke har uHabi Appen, og derfor ikke kan modtage push beskeder.
    2. E-mail
      1. Grønt flueben betyder at beboeren har en mailadresse i uHabi (data kommer fra Unik Bolig), og kan derfor modtage e-mail.
      2. Rødt kryds betyder at beboeren ikke har registreret en mailadresse på sin uHabi profil (data kommer fra Unik Bolig).
    3. SMS
      1. Kryds vises hvis ikke beboeren har telefonnummer registreret i uHabi (data kommer fra Unik Bolig)
      2. Flueben vises hvis at lejeren har telefonnummer uHabi (data kommer fra Unik Bolig), og at der bliver udsendt sms til beboeren. 

Bemærk at man kan folde det enkelte lejemål ud, og se antallet af lejere, og hvordan de forskellige lejere modtager denne servicemeddelelse. 

Når man trykker på udgiv servicemeddelelsen, så vises der en bjælke i højre side i toppen, at “servicemeddelelsen er udsendt”. Og man kommer tilbage til dette billede i uHabi