Er dine finansenheder overført korrekt til HabiCen?
I er overgået til Unik Bolig CE, og jeres finansenheder er synkroniseret til HabiCen.
Hvis I har klargjort jeres data i Unik Bolig, bør jeres finansenheder være samlet i en mappestruktur, hvor finansenheder med samme CVR-nr. er samlet under selskabets/foreningens CVR-nr.

Har I ikke har fået klargjort jeres data, før I blev onboardet til Unik Bolig CE, har I et oprydningsarbejde foran jer: Se vejledning her på, hvordan I klargør jeres data.
Herefter kan I gå til Data Checks og tjekke, om I mangler at berige data i Unik Bolig CE.
NB
Når I tilretter data i Unik Bolig CE, kan der være forsinkelse, før rettelsen slår igennem i HabiCen.
Tjek, at dine finansenheder er tilknyttet et selskab
Når data i Unik Bolig er beriget, som beskrevet i vejledningen, og I ikke har flere beskeder i Data Checks, skal I tjekke at synkroniseringen er sket korrekt.
- Log ind i HabiCen
- Vælg Finans | Rapporter
- Klik på pil til venstre for selskabets CVR-nr. og tjek, at det er de korrekte finansenheder, som bliver vist.
Listen her viser jeres selskaber / foreningen med tilhørende finansenheder (1).

Nederst finder I mappen Finansenheder uden tilknyttet selskab (2). I denne mappe bør der kun ligge finansenheder til privat ejede selskaber, som ikke har et CVR-nr.
TIP
Skal du finde udvalgte selskaber - brug søgefunktionen i højre side af skærmbilledet. Her kan du søge på CVR-nr., navn eller finansenhedsnummer fra Unik Bolig
Eller du kan vælge at udvide alle

Tilretning af data, som ikke er synkroniseret korrekt
Er finansenhederne ikke synkroniseret som forventet, kan du som regel finde årsagen i Data Checks. Vejledningen finder du her. Har du ikke adgang, skal du kontakte jeres interne Unik Admin-administrator og bede vedkommende sende dig en invitation hertil.
I Data Checks viser vi fejlens årsag, enheden, det handler om og tip til, hvor det skal rettes i Unik Bolig CE. Er du i tvivl hvordan du retter, er det beskrevet i vejledningen Klargør data. Når du har rettet de data, som er fejlvaliderede, vil dine data blive synkroniseret til HabiCen.
Ligger dine finansenheder i mappen Finansenheder uden tilknyttet selskab, kan det skyldes der ikke er et CVR-nr. på finansenheden.
Har du fejlsynkroniserede enheder - gensynkroniser data
Ser alt rigtigt ud i Unik Bolig og alligevel ligger dine finansenheder i mappen Finansenheder uden tilknyttet selskab, kan du synkronisere disse data manuelt.
Det gør du i Unik Bolig:
- Sæt et mellemrum i et tilfældigt felt på finansenheden fx feltet Navn
- Gem
- Slet mellemrummet
- Gem
Har I mange fejl-synkroniserede finansenheder, kan supporten hjælpe. Opret supportsag på kundeportalen (vælg knappen HabiCen).