Nyheder

Hvad er Nyheder?

Menupunktet Nyheder fungerer som ejendommens digitale opslagstavle, hvor bestyrelsen nemt kan dele vigtige informationer med alle beboere. Når du opretter en nyhed, bliver den ikke kun vist i uHabi – den sendes også automatisk som e-mail til beboerne. Det sikrer, at alle får besked, uanset om de logger ind i uHabi eller ej.

Fordele ved Nyheder

  • Automatisk udsendelse: Nyheder sendes automatisk til beboernes e-mail, så du slipper for manuelt at holde styr på modtagerlisten.
  • Altid opdateret beboerliste: Modtagerlisten opdateres løbende direkte fra administrators system, så du altid rammer de aktuelle beboere – og undgår fejl eller forglemmelser.
  • Synlighed og overblik: Alle nyheder samles ét sted, og du kan nemt se både tidligere og aktuelle opslag.
  • Fleksibel kommunikation: Du kan vælge, om en nyhed skal være synlig for alle beboere eller kun for bestyrelsen.

Sådan bruger du Nyheder

  1. Opret nyhed: Klik på “+ Opret nyhed” for at starte.
  2. Udfyld felterne: Titel og indhold er obligatoriske, mens underoverskrift og resume er valgfrie. Du kan også tilføje bilag, billeder og tags for at gøre nyheden mere informativ og synlig.
  3. Sprog: Har I udenlandske beboere, kan du tilføje en engelsk oversættelse.
  4. Udgivelse: Vælg udgivelsesdato, eventuel udløbsdato og hvem nyheden skal være synlig for. Du kan også fastgøre en nyhed, så den altid ligger øverst.
  5. Bekræft modtagere: Nederst ser du, hvor mange beboere der modtager nyheden på mail – baseret på de registrerede e-mailadresser.

Eksempler på nyheder

  • Opdateringer om fælles projekter
  • Gode råd til beboerne
  • Information om nye tiltag eller faciliteter

Sådan finder du punktet nyheder

Når du er logget ind i uHabi, starter du på siden “Min oversigt”. Herfra kan du lave en hurtig oprettelse af nyhed - vist herunder som punkt 1. 

Punkt 2 viser hvor du kan tilgå menupunktet Nyheder. Herunder kan man se alle tidligere nyheder, og oprette nye nyheder. 

I denne vejledning tages der udgangspunkt i menupunkt “nyheder” som er vist som nr. 2 herover. 

 

Nyheder

Når man gå ind på menupunktet “Nyheder”, kan du se tidligere oprettet nyheder (B på nedenstående billede) og også oprette en ny Nyhed (A på nedenstående billede)

 

Sådan sender du en nyhed

Tryk på “ + Opret Nyhed” (A)

 

Når man vil oprette en nyhed er der nogle forskellige begreber man skal være opmærksomme på. 

  1. Hvis der vises en rød stjerne ud fra et felt, betyder det, at feltet skal være udfyldt. Er der ikke en stjerne er det valgfrit at udfylde feltet. 
  2. Under de forskellige tekstbokse, vises et lille tal (0/255) Hvilket viser hvor mange tegn der max kan skrives i den pågældende tekstboks. 
  3. “+ tilføj engelsk oversættelse” betyder at man kan vælge at lave en nyhed som skrives på engelsk. Dette kan man fordel bruges hvis I har udenlandske beboere hos jer. 
  4. Bilag - Det er muligt at vedhæfte bilag til nyheder. Det kunne f.eks. være et pdf dokument med mere information om emnet.

 

Det næste du kan se er at der er fire tekstbokse, hvoraf to skal udfyldes (rød stjerne) og to er valgfrie. 

  1. Titel: Titlen på din nyhed er blikfang og overskrift på hvad din nyhed handler om.
  2. Underoverskrift - Kan bruges til f.eks. at gøre blikfanget mere spændende. f.eks. "Læs om vores fantastiske nye fejemaskine”.
  3. Resume: Bruges til at lave et valgfrit uddrag af indholdet. Lige som når man søger noget på google og der altid kommer en smule tekst på det man har søgt på. 
  4. Indhold: Her skrives hele nyheden. Man kan bruge fed skrift, kursiv og understreget skrift. Man kan vælge størrelse, farve, punktform, vedhæfte links, billeder og video. 

 

Eksempel på udfyldt nyhed: 

 

Når man har skrevet sit Indhold, skal man tage stilling til 

  1. Bilag kan vedhæftes
  2. Billede - Påfør gerne et billede, da dette er godt blikfang og gør nyheden mere spændende.
  3. Tags - Påføres sjældent men for nogle med rigtig mange nyheder er det en god funktion. 
  4. Udgivelse
    1. Udgivelsesdato - dato og tidspunkt for udgivelse, kan bestemmes her. Oftest vælges “Udgiv nu”
    2. Udløbsdato - hvis nyheden er tidsbegrænset og ikke længere skal vises i uHabi efter en periode, påføres en udløbsdato. Påfører man ikke en dato, så bliver nyheden liggende i uHabi indtil nyheden evt. manuelt slettes.
    3. Synlig for - her vælges om nyheden skal være synlige for alle eller alene for bestyrelsesmedlemmer.
    4. Fastgjort - betyder at man kan fastgøre en nyhed til toppen af nyheder og på forsiden. Der kan være en fastgjort nyhed ad gangen. 

Nederst kan man se hvor mange beboere som vil modtage nyheden som e-mail. Dette sker ud fra hvor mange af beboerne som har deres mail registreret. Hvis der står 42 ud af 82 beboere, skyldes det at der på 40 beboere ikke er registreret mail adresse. Det kan f.eks. være at der er 2 lejere på lejemålet, men der kun er mail på den ene og de måske deler én fælles mailadresse.

Opret Nyhed. 

Efter klik på “Opret nyhed” vises nyheden nu under “Alle nyheder”. Havde vi valgt den skulle være fastgjort, havde den ligget under “Fremhævede nyheder”