Fakturagodkendelse - opsætning

Workflow-indbakke i uHabi – for bestyrelsesmedlemmer

Som bestyrelsesmedlem har man adgang til at godkende eller afvise fakturaer direkte i uHabi.

Når bestyrelsesmedlemmer logger ind og går til menupunktet Faktura og udlæg, fungerer denne side som deres workflow-indbakke – ligesom den, I selv bruger i Unik Bolig.

Det betyder:
Bestyrelsen får deres egen workflow-indbakke i uHabi, som svarer til jeres indbakke i Unik Bolig.


Hvordan hænger det sammen med jeres workflow?

For at fakturaer kan vises til bestyrelsen i uHabi, er det vigtigt, at jeres workflow er sat korrekt op, for det styrer:

  • Om bestyrelsen får fakturaer til godkendelse i uHabi
  • Hvor mange bestyrelsesmedlemmer der skal godkende
  • Om formanden skal være én af godkenderne

Fakturagodkendelsen i uHabi bygger direkte på jeres workflow.


Sådan fungerer processen

Når det er bestyrelsens tur til at godkende en faktura i henhold til workflowet:

  • Fakturaen vises automatisk i uHabi til godkendelse
  • Når den er godkendt, sendes den videre til næste godkender i jeres workflow
    (fx en bogholder i Unik Bolig)
  • Hvis bestyrelsen afviser en faktura, sendes den tilbage til den foregående person i workflowet
    (fx en controller, der har godkendt den tidligere).

Kort opsummeret

  • uHabi er bestyrelsens værktøj til fakturagodkendelse
  • Jeres workflow i Unik Bolig afgør hele processen
  • Bestyrelsens godkendelser og afvisninger styres automatisk ud fra jeres opsætning