Sådan opsættes et bestyrelsesmedlem på flere foreninger/ejendomme
Indledning
Man kan godt være bestyrelsesmedlem på flere ejendomme/foreninger. Der er lidt opsætning i Unik Bolig, og dette kommer der en vejledning til her.
Unik Bolig
Opsætning af bestyrelsesmedlem
- Man skal oprettes med en kontakt for hver ejendom/forening som man er tilknyttet.
- Man skal have tilknyttet samme mailadresse på alle kontakterne
- Man skal have en webbruger tilknyttet hver kontakt
- Man skal have tilsendt et velkomstbrev pr. ejendom/forening, da ens webbruger passworrd vil være forskellige. ( Hvis fakturagodkendelse skal kunne benyttes)
Se denne vejledning, som guider dig igennem hvordan du opretter et bestyrelsesmedlem. Du kan også med fordel læse denne vejledning : Onboarding af en ny ejendom/forening →brugeropsætning
Sti: Bolig→Ejendom

Vælg kontakter:
Hvis personen er beboer på denne ejendom, kan man blot søge kontakten frem og tildele

Søg kontakt og opret funktion.

En ekstra kontakt kan oprettes ved at benytte:
Sti: Generelt→kontakter→Kontaktkartotek

Når kontakten er oprettet, skal man tildele den funktion som de har i bestyrelsen.
Man kan med fordel efterfølgende Navigere på brugeren, og tjekke at brugeren har flueben i “bestyrelsesweb/uHabi” og beboerweb, hvis personen er beboere på ejendommen også.

FAQ
Kan jeg ikke bare bruge den samme kontakt, og den samme webbruger til begge ejendomme?
Nej, hvis personen skal være bestyrelsesmedlem på 2 forskellige ejendomme, skal denne person have 2 kontakter med hver deres webbruger tilknyttet.
Kan bestyrelsesmedlemmet se begge ejendommene i uHabi når de logger ind?
Ja under bestyrelsesmedlemmets navn i højre øverste hjørne, kan de se hvis de har flere ejendomme tilknyttet, og skifte imellem dem.