Bestyrelsesmedlem på flere foreninger/ejendomme

Sådan opsættes et bestyrelsesmedlem på flere foreninger/ejendomme

Indledning

Man kan godt være bestyrelsesmedlem på flere ejendomme/foreninger. Der er lidt opsætning i Unik Bolig, og dette kommer der en vejledning til her. 

 

Unik Bolig 

Opsætning af bestyrelsesmedlem

  • Man skal oprettes med en kontakt for hver ejendom/forening som man er tilknyttet. 
  • Man skal have tilknyttet samme mailadresse på alle kontakterne
  • Man skal have en webbruger tilknyttet hver kontakt
  • Man skal have tilsendt et velkomstbrev pr. ejendom/forening, da ens webbruger passworrd vil være forskellige. ( Hvis fakturagodkendelse skal kunne benyttes) 

Se denne vejledning, som guider dig igennem hvordan du opretter et bestyrelsesmedlem. Du kan også med fordel læse denne vejledning : Onboarding af en ny ejendom/forening →brugeropsætning

Sti: Bolig→Ejendom

Vælg kontakter: 

Hvis personen er beboer på denne ejendom, kan man blot søge kontakten frem og tildele 

Søg kontakt og opret funktion. 

En ekstra kontakt kan oprettes ved at benytte: 

Sti: Generelt→kontakter→Kontaktkartotek

Når kontakten er oprettet, skal man tildele den funktion som de har i bestyrelsen. 

Man kan med fordel efterfølgende Navigere på brugeren, og tjekke at brugeren har flueben i “bestyrelsesweb/uHabi” og beboerweb, hvis personen er beboere på ejendommen også. 

FAQ

Kan jeg ikke bare bruge den samme kontakt, og den samme webbruger til begge ejendomme?

Nej, hvis personen skal være bestyrelsesmedlem på 2 forskellige ejendomme, skal denne person have 2 kontakter med hver deres webbruger tilknyttet. 

 

Kan bestyrelsesmedlemmet se begge ejendommene i uHabi når de logger ind?

Ja under bestyrelsesmedlemmets navn i højre øverste hjørne, kan de se hvis de har flere ejendomme tilknyttet, og skifte imellem dem.